Z tego konta już oddano głos na to zdjęcie. Można głosować tylko raz!
Proszę zaznaczyć ocenę!
Opis: W październiku 1909 r. rozpoczęto budowę statku szkoleniowego dla niemieckiej marynarki handlowej Prinzess Eitel Fridrich, ale już 10 lat później tę białą fregatę przejęli Francuzi, którzy jednak po pewnym czasie nazwali ją Colbert. Pomorski Komitet Floty Narodowej, poszukując następcy szkoleniowego okrętu polskiej floty, za 7 tys. funtów szterlingów wykupił żaglowiec od Francuzów i już w grudniu 1929 r. wypłyną z portu Saint Nazaire pod polską banderą jako Pomorze (dowódcą wtedy był kapitan Konstanty Matyjewicz-Maciejewicz). W czerwcu następnego roku fregatę przemianowano na Dar Pomorza, upamiętniając w ten sposób wielką hojność i wkład pomorskiego społeczeństwa w zbiórkę pieniędzy na zakup tej białej fregaty. We wrześniu 1934 r. wypłynął w rejs dookoła świata i po przepłynięciu w ciągu roku 39 mil morskich zawinął do macierzystego portu. W czasie II wojny światowej został internowany w Szwecji, ale w październiku 1945 r. powrócił do Polski. W połowie września 1981 r. Dar Pomorza wypłyną w ostatni swój rejs (102 rejs szkoleniowy, przepływając ogółem pół miliona mil morskich), a w lipcu następnego roku, wycofano go całkowicie ze służby (wyszkoliło się na nim 13 384 studentów) i od maja 1983 r. jest już tylko pływającym muzeum.
Na zdjęciu: Model Daru Pomorza, który stoi obok wind w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu.