Z tego konta już oddano głos na to zdjęcie. Można głosować tylko raz!
Proszę zaznaczyć ocenę!
Opis: Skansen Parowozownia Kościerzyna jest placówką muzealną prowadzoną przez Zakład Taboru w Gdyni. To właśnie tu zatrzymał się czas dla najlepszych tradycji polskiego kolejnictwa. W tym historycznym miejscu, powracają wspomnienia z niezwykłych i bogatych dziejów dróg żelaznych w Polsce. Zwiedzanie kolejowej ekspozycji w Kościerzynie daje możliwość bezpośredniego spotkania z fascynującą techniką minionych lat. Odwiedzający parowozownię mają do zwiedzania: prostokątną, przelotową halę na cztery parowozy, sale wystawowe i ekspozycje dawnych lokomotyw, wagonów, urządzeń torowych na wolnym powietrzu. W pomieszczeniach muzeum odnaleźć można niespotykane już narzędzia, maszyny, elementy starych mechanizmów, uzupełnione zbiorami dokumentów, pamiątek i modeli. Najstarszym parowozem w skansenie jest Ok1-112 Najdłuższym parowozem wykonanym w Polsce jest Pu29-3 Najbardziej kościerskim z kościerskich jest niewątpliwie Ty 42-126 Najodpowiedniejszym do celów naukowych jest przekrój TKt48-179 Najmłodszym eksponatem jest parowóz TKb -2845, Najsilniejszą i najnowocześniejszą polską lokomotywą spalinową był SP47-001 Najoryginalniejszym eksponatem skansenu jest niewątpliwie wagon kolei linowo-terenowej z zakopiańskiej Gubałówki Najwęższe eksponaty skansenu to pług odśnieżny i wagony z kolei wąskotorowej 600 mm, Najbardziej egzotycznymi eksponatami skansenu są parowóz TE 7175, który trafił do nas zza wschodniej granicy i elektryczny zespół trakcyjny EW90-12, który pracował w berlińskiej kolei podmiejskiej i trójmiejskiej.
Taka jest kolekcja motorów w tym skansenie, możliwe że z czasem przybędą nowe okazy. Swoją drogą fajne jest to, że oprócz kolejowych eksponatów można podziwiać nieco inne maszyny. W Jaworzynie Śląskiej jest poza kolejnictwem dział z harleyami i starymi sprzętami rtv czy zabawkami. Pozdrawiam serdecznie!
Bardzo ładna galeria dzięki której mogłem znowu zobaczyć Naszą rodzimą produkcję motocykli i motorowerów. Silniki były może nie najlepsze ale konstrukcja solidna nie to co dzisiejsze " ROMETY" prod. Ch. które rozpadają się podczas jazdy. Zabrakło z motocykli jeszcze WFM-ki, SHL-ki i Gazeli a z motorowerów Rysia i Żaka. Pozdrawiam.
Autor: Krzysztof Wydra Dodano: 2015-11-29 18:52:29