Z tego konta już oddano głos na to zdjęcie. Można głosować tylko raz!
Proszę zaznaczyć ocenę!
Opis: Citroën Traction Avant.
Citroen Traction Avant od momentu premiery w 1934 roku na salonie motoryzacyjnym w Paryżu, wywołał zachwyt innowacyjnością zastosowanych rozwiązań technicznych. Było to pierwsze auto z przednim napędem (Traction Avant - z fr. znaczy napęd przedni), posiadało samonośne nadwozie zbudowane na płycie ramowej, niezależne zawieszenie kół (według projektu Ferdynanda Porsche), hamulce hydrauliczne wszystkich kół, samonastawny silnik. Projekt nadwozia Traction Avant'a nie został narysowany, ale pierwotnie został wyrzeźbiony w glinie przez słynnego rzeźbiarza Flaminio Bertoniego.
Auto dzięki przedniemu napędowi i świetnemu rozkładowi masy (obniżenie środka ciężkości przez posadowienie niżej foteli, przesunięcie silnika pod samą szybę czołową a skrzyni biegów do przodu), świetnie trzymało się drogi i prowadziło w zakrętach. W mieście było niedoścignione i nawet duże ośmiocylindrowe samochody nie mogły go dogonić gdyż musiały na zakrętach mocno zwalniać. Samochód chętnie wykorzystywany był przez gangsterów (stąd znany był w Europie jako Gangstalimuzine), potem także policję i Służby Państwowe, w tym po II wojnie przez polskie Ministerstwo Bezpieczeństwa Publicznego.
Model ten był budowany do 1957 roku z kilkoma rodzajami silników i w kilku odmianach nadwozia.